Relevanţă şi autenticitate

Chiar dacă nu am reuşit să ajung la Social Media Summit, am citit destule review-uri ca să îmi pot face o idee despre ce s-a discutat acolo.

Ceea ce spunea Mugur Pătraşcu, de la iLeo, se pupă perfect cu felul în care văd eu lucrurile legate de Social Media, conţinut şi bloggerii cărora le încredinţezi campania. Pentru că, nu-i aşa?, le cam dai frâile atunci când îi cuprinzi într-o campanie.

Citesc destul de multe bloguri, pe unele pentru că îmi plac stilul de a scrie şi subiectele abordate, iar pe altele, pentru că sunt legate de industrie. Ca orice consumator de Internet, parcursul meu online e destul de haotic, privit de pe margine. Merg din link în link, până dau peste ceva ce mă lasă rece şi ciclul se reia.

Bloggerii pe care îi citesc constant nu mă dezamăgesc pentru că scriu despre ceea ce le place. I-aş simţi urgent dacă nu ar fi autentici. Ăsta cred că e unul din păcatele bloggerilor: faptul că acceptă să intre în campanii pentru branduri în care nu cred, dar care le mai asigură un concediu pe undeva. Mi se pare trist şi aiurea să te apuci să recomanzi branduri pe care nu le-ai folosit niciodată. Înseamnă că te doare fix în cot de cititorii tăi şi că preferi să livrezi conţinut din care 80% este comunicatul de presă primit de la agenţie. Unii nici măcar nu se chinuie să facă o introducere în care să încerce să convingă că brandul despre care vor vorbi le este cât de cât apropiat. E ca şi cum m-aş apuca să vorbesc despre telefoane LG, când eu sunt fană declarată Nokia.

Cred că agenţiile ar trebui să se concentreze pe căutarea bloggerilor specializaţi pe anumite nişe şi pe dezvoltarea relaţiilor cu ei pentru brandurile pe care vor să le comunice. De asemenea, nu cred că e benefic să lucrezi cu aceiaşi bloggeri la fiecare campanie, chiar dacă aceştia au bloguri generaliste. Şi, mai degrabă, cred în relevanţa conţinutului şi mai puţin în trafic.

Numa’ zic.

About Anca

04.04.1986, incapatanata si cam egoista. Apreciez bucuriile mici, oamenii frumosi si gandurile cu sambure. Si-mi place sa zbor.

Leave a Reply

