Inimi efemere pe cerul bucurestean

Daca tot am ajuns la Bucuresti in w-end, duminica am mers la Clinceni. In vreme ce masinile se ingramadeau pe marginea drumului de acces spre aerodrom, o Extra mi-a tinut, pret de o secunda, umbra. Era George Rotaru cu YR-EWA, decola pentru un solo. Pana am ajuns eu in public, a si aterizat. Ca de obicei, directorul AR, Constantin Voicu, a comentat evolutiile de la verticala, spunand si ca unii din piloti sunt inca necasatoriti, ca altii au iesit la pensie cu un venit substantial si alte chestiuni cu care ne-a obisnuit pe la celelalte mitinguri aeriene. Memorabila ramane descrierea facuta, anul trecut, unuia dintre piloti, Toganel Stefan aka Togo: “sex-simbolul aviatiei romanesti” :). Mitingul de la Clinceni a fost ok, desi ma asteptam la ceva mai spectaculos, ca doar a fost Ziua Aviatiei. Au lipsit YAK-urile 52; la partea fara motor a zburat un IAR-35, desi speram sa vad si o formatie de doua planoare la acrobatie; formatia de patru Extra a fost, pana la urma, doar de trei, pentru ca avionul lui Goger n-a pornit. Programele solo au dovedit, inca o data, ca pilotii acrobati stiu sa faca spectacol. Membrii Hawks of Romania s-au dat peste cap – putin cam sus, dupa parerea mea… – pana am ametit, invaluind in dare intense de fum publicul venit in numar mare la eveniment. FIecare “soim” a avut cate un solo fain, dar mi-a sarit in ochi, din nou, Misu (o fi vreun nume predestinat, din generatia veche de acrobati facea parte un pilot foarte talentat, Vlad Borzea, caruia i se spunea Misu Kamikaze, si care ne lasa cu gurile cascate pe la mitinguri), ale carui evolutii sunt din ce in ce mai spectaculoase. Dupa solo-uri, au urmat celula – Misu Tone si George Rotaru – si zborul in formatie de trei – celula + Catalin Prunariu. Mitingul a fost concentrat in jurul evolutiilor enumerate mai sus, iar parasutistii, numerele de acrobatie cu planorul si cu Zlin-ul, zborurile Cessnei, al IAR-46 si al girocopterului au intregit evenimentul. Partea care mi-a placut a fost tombola organizata de AR in colaborare cu aviatia privata, prin care se puneau la bataie zboruri cu diferite tipuri de aeronave. S-au facut si cateva salturi in tandem, de la 4000 m, pasagerii fiind alesi tot din public.

A fost frumos, dar am senzatia ca a lipsit ceva. Ori mi-am pierdut entuziasmul, ori AR a organizat si mitinguri mai reusite.

Cam asta a fost:

Mihai Dobre Tone

Mihai Dobre Tone

George Rotaru

George Rotaru

Catalin Prunariu

Catalin Prunariu

Advertisements

About Anca

04.04.1986, incapatanata si cam egoista. Apreciez bucuriile mici, oamenii frumosi si gandurile cu sambure. Si-mi place sa zbor.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: